April 17, 2001 - World Net Daily: New Republic boss 'regrets' slight on Chao story

Peace Corps Online: Peace Corps News: Directors of the Peace Corps: Peace Corps Director Elaine Chao: Elaine Chao: Archived Stories: Chao: April 17, 2001 - World Net Daily: New Republic boss 'regrets' slight on Chao story

By Admin1 (admin) on Wednesday, September 24, 2003 - 12:27 pm: Edit Post

New Republic boss 'regrets' slight on Chao story

New Republic boss 'regrets' slight on Chao story

New Republic boss 'regrets' slight
Gives WND belated credit for scoops; blames 'editing error' for omission

By Paul Sperry
© 2001 WorldNetDaily.com

WASHINGTON -- The editor of The New Republic says he "regrets" not giving WorldNetDaily credit in the left-wing magazine's current cover story on China. He blames an "editing error" for the omission.

Before Elaine Chao's confirmation as President Bush's labor secretary, WorldNetDaily ran several exclusive, copyrighted articles exposing her ties to Communist China, as well as her influence at the conservative Heritage Foundation, a China hawk until Chao came aboard in 1996.

In its April 23 issue, on newsstands now, The New Republic repeats most of WorldNetDaily's original reporting without citing the independent newssite.

New Republic Editor Peter Beinart insists the leftist journal was not trying to cast the material as its own. He explains that an earlier draft of the nearly 7,000-word cover story referenced WorldNetDaily, but was removed by mistake.

"An editing error late in the process removed the reference, which I sincerely regret," Beinart said in a letter.

Beinart vowed to correct the "oversight" on New Republic's website and in its next print issue.

Late yesterday, the magazine's online version added a single credit to WorldNetDaily's work midway through the long piece, titled "Sullied Heritage: An investigative report by John B. Judis on the decline of principled conservative opposition to China."

A correction follows at the end of the story.

The cover story's author, Judis, a senior editor at New Republic, also apologized in a separate letter.

"I am truly sorry about this," he said. "I always try to give other reporters credit for their work."

Judis says he originally included WorldNetDaily in the lead of his story.

But "in the first series of galleys, there was no mention of WND -- it was missing just as in the final version," he said.

"I know this may seem odd to you but I was [as] surprised as you that it wasn't there," Judis said.

He says he initially blamed "an editor and one of [the] production people" at the left-wing magazine before realizing that he had, in his final draft, "inadvertently" cut the reference to WorldNetDaily himself.

"You guys were totally right to be pissed off about the omission of WorldNetDaily from my article," said Judis, who on Feb. 27 emailed this reporter about WorldNetDaily's stories on Chao, China and Heritage before starting research on his cover story.

Some postings on Peace Corps Online are provided to the individual members of this group without permission of the copyright owner for the non-profit purposes of criticism, comment, education, scholarship, and research under the "Fair Use" provisions of U.S. Government copyright laws and they may not be distributed further without permission of the copyright owner. Peace Corps Online does not vouch for the accuracy of the content of the postings, which is the sole responsibility of the copyright holder.

Story Source: World Net Daily

This story has been posted in the following forums: : Headlines; Peace Corps Directors - Chao



Add a Message

This is a public posting area. Enter your username and password if you have an account. Otherwise, enter your full name as your username and leave the password blank. Your e-mail address is optional.